Mums, vartotojams, tikslus produktų ženklinimas reikalingas tam, kad suvoktume, suprastume, ką perkame. Kad tai būtų ne katė maiše, o kažkas, ko tikrai norime, kas mums yra tuo metu konkrečiai reikalinga. Kai pasiūla tokia didelė, nežinai, kurioje pakuotėje slepiasi tai, ko nori. Deja, dažnai produktų ženklinimas būna apgaulingas ir tam tikra informacija mus gali klaidinti.
Neatitinka kiekis
Reikėtų paminėti, kad su tekstais produktų ženklinimas paprastai nenuvilia. Tiesiog yra susiklosčiusi nemaža reglamentų ir taisyklių visuma, todėl negalima ant pakuotės, etiketėje rašyti nesąmonių. Yra ir tam tikri sertifikuoti ženklai, kurie veikia kaip tekstas, todėl jie privalo būti teisingi. Visgi, tekstai yra mums mažiau pastebimi, juolab, kad jų ir šriftas dažnai itin mažas. Ką mes pirmiausiai pamatome ir į ką pirma sureaguojame, tai yra vaizdas. Jeigu matome kažkokius nuostabius sausainius, tai nelabai norisi ten kažką skaityti, imi sausainį ir eini. Visgi tokiu būdu ir atsiranda susiklaidinimas, kurį sąmoningai gali atlikti arba neatlikti (kitaip tariant, valdyti ir kontroliuoti) produktų ženklinimas.
Kaip taip būna, kad produkto pakuotė suklaidina dėl svorio? Dviem paprastais būdais. Pirmas – daiktas pavaizduotas didesnis, nei yra iš tikrųjų. Antras – daiktų pavaizduota daugiau, nei jų yra. Dažnesnis yra pirmasis. Tačiau jis išdidinamas dėl įvairių priežasčių. Šiaip mus visada labai veikia mastelis. Kuo jis didesnis, tuo mums daromas didesnis įspūdis – kaip ir visiems gyvūnams. Tai yra paprastas fiziologinis dalykas, kad mes žiūrime ten, kur daugiau, kur didesnis (ypač). Miniatiūros visada parduoda geriau negu didelis formatas. Be to, išdidinus kokio nors sūrelio kąsnį mes iškart matome jo nuostabią sudėtį: ten ir razinų įdėta, ir aguonų, ir riešutų, o ir varškė tokia nepaprastai puri. Tačiau čia jau prieiname prie antros dalies apie tai, kaip mus gali suklaidinti pakuotė ir etiketė.
Neatitinka išvaizda
Tai, kas pavaizduota, ne visada atitinka turinį. Yra tam tikri reikalavimai, kiek gali skirtis paveikslėlis nuo realaus produkto. Ypač tai griežta, kai parduodamas koks nors daiktas. Tačiau tada, kai parduodamas maistas, reikalavimai mažiau griežti. Tiesiog todėl, kad maistas yra vienkartinis daiktas, kuris kaskart gali būti skirtingas. Juk ne su 3D printeriais jis yra atspausdinamas pagal tokį patį šabloną. Kokie nors tortai, pieno gaminiai ir pan., gali būti vaizduojami žėrintys, tačiau viduje pakuotės bus apsitrynę ir atrodys visai kitaip.